5 Social media tips voor rijscholen

Ondernemers kunnen eigenlijk niet meer zonder social media, maar voor rijscholen is social media een absolute must om succesvol te zijn. Rijscholen richten zich toch op jongeren, en juist jongeren zijn het meest te vinden op social media.
Social media optimaal inzetten
Social media kan je groot succes opleveren, maar het kan je rijschool ook schaden. Je moet weten hoe je het aan moet pakken om er het beste uit te halen. Wij geven je 5 social media tips voor rijscholen.
1. Deel mensen die geslaagd zijn
Cursisten die het rijbewijs hebben gehaald zijn de trots van jouw rijschool. Deel daarom de mensen die geslaagd zijn, of liever gezegd, deel een bericht om te laten zien wie er allemaal geslaagd zijn. Maak bijvoorbeeld na het slagen een leuke foto bij de lesauto en post deze met een felicitatie erbij.
2. Wees dagelijks actief, deel kennis en tips
Je moet elke dag aanwezig zijn om te laten zien dat je er echt bent. Je pagina kan geliked worden, maar likers stappen al snel op als je nooit iets leuks plaatst. Deel interessante tips voor cursisten, deel ervaringen van de rijschool en laat zien dat je echt weet wat je doet door kennis te delen.
3. Maak niet teveel reclame
Mensen hebben een hekel aan reclame, zeker wanneer het veel te veel aanwezig is. Elke dag iets plaatsen betekent dan ook niet dat je elke dag een aanbieding of een actie promoot. Natuurlijk mag je best eens reclame maken, maar doe dit met mate.
4. Deel niet teveel privé dingen
Als rijschoolhouder post je namens je rijschool. Jouw rijschool heeft niets te maken met het vieren van de verjaardag van je moeder of bijvoorbeeld het gezellige uitje met je vrienden. Dit is erg onprofessioneel. Deel alleen privé zaken als deze iets toe kunnen voegen aan het succes van je rijschool.
5. Vraag leerlingen om berichten te delen
Hoe meer je berichten gedeeld worden, hoe meer mensen dit te zien krijgen. Onder deze mensen zijn ook mensen die nog een goede rijschool zoeken. Vraag je cursisten om jouw berichten zoveel mogelijk te delen.