Bovag Rijscholen komen met nieuwe campagne

lesauto leasen

BOVAG is deze maand gestart met een nieuwe campagne om meer leerlingen richting BOVAG-rijscholen te krijgen. De boodschap van de campagne: ‘Kies een BOVAG-rijschool’. De organisatie roept aangesloten rijscholen op om gezamenlijk campagne te voeren.

Tweede rijbewijs

In deze eerste campagne die onlangs is gestart en doorgaat tot juni staat het halen van een tweede rijbewijs centraal. “De campagne wordt juist in deze periode gehouden, omdat mensen hun vakantiegeld hebben ontvangen en dus extra geld hebben om te kunnen besteden aan bijvoorbeeld een motorrijbewijs of camperrijbewijs”, licht BOVAG toe. De campagne wordt gepromoot onder een doelgroep met een leeftijd van boven de 24 jaar.

Tweedelige campagne

De campagne in augustus en september is gericht op een jongere doelgroep in de leeftijdscategorie 16 – 24 jaar. “De jongeren hebben in de zomervakantie vaak hard gewerkt en geld gespaard om hun rijbewijs te gaan halen”. Daarnaast richt BOVAG zich met deze campagne ook op de ouders van deze jongeren, omdat bij deze jonge doelgroep ouders vaak betrokken zijn bij de keuze voor een rijschool. Ouders kijken vooral naar de betrouwbaarheid van een rijschool.

‘De drie beterheden van BOVAG’

De rijscholencampagne is gekoppeld aan de BOVAG-brede campagne die nu al een tijd loopt. Deze is gericht op de drie ‘beterheden van BOVAG’:

  • Beter in zekerheid
  • Beter in betrouwbaarheid
  • Beter in oplossen

Marketing

Aanwezig zijn met het betrouwbare keurmerk op de digitale plekken waar consumenten zich oriënteren op aankoop, reparatie, onderhoud, rijles en nog veel meer. Dat is de aanpak van de nieuwe (banner)campagne van BOVAG. Via banners op websites waar consumenten zich kunnen oriënteren op de keuze voor een rijschool probeert BOVAG de kandidaten te verleiden om een keuze te maken voor een BOVAG-rijschool. Ook wordt gebruik gemaakt van Facebook, waarbij advertenties heel specifiek verspreid worden onder potentiële kandidaten.

Rijscholen

BOVAG roept aangesloten rijscholen op om gebruik te maken van de reclamematerialen die zijn ontwikkeld voor de rijschoolcampagne. Leden kunnen het promotiemateriaal downloaden in de vernieuwde toolkit op de website. “De campagne zet rijscholen met drie belangrijke speerpunten in de schijnwerpers. Alleen bij BOVAG-leden is namelijk de rijschool gecheckt, zijn de instructeurs gecheckt en is het lesgeld verzekerd.”