Marketing en social media: 9 tips voor rijscholen

Dat stelt BOVAG Rijscholen “Af en toe een artikel plaatsen is niet voldoende om een band op te bouwen met de doelgroep of om hen te interesseren.” stelt BOVAG: “Om media goed in te kunnen zetten, is het van groot belang om goed te onderzoeken hoe de doelgroepen van de rijschool aangesproken kunnen worden en op welke sociale media zij zich vooral bevinden.”

Daarnaast benadrukt BOVAG het belang van niet alleen online zichtbaar zijn maar ook persoonlijk contact te zoeken via events, open dagen en via verenigingen in de eigen omgeving.: “Ook voor de inzet van online media is een goede conversie van online naar fysiek het belangrijkste doel. Persoonlijk contact met de doelgroep tijdens events kan een krachtig middel zijn om die conversie te voltooien. Voor het creëren van mogelijkheden voor persoonlijk contact zijn goede partnerships met bijvoorbeeld bedrijven, scholen en sportverenigingen erg behulpzaam.”

9 tips op een rij

In het rapport worden er 9 strategische acties geformuleerd:

1. Zorg voor goede online vindbaarheid en ‘presence’
2. Laat instructeurs online ‘tips and tricks’ (video’s) delen
3. Zoek samenwerking met ‘influencers’
4. Reageer snel en begripvol op ‘slecht’ nieuws en reviews
5. Organiseer events met voor doelgroeprelevante partners buiten de branche
6. Maak ‘voor wat hoort wat’ sponsorafspraken
7. Zorg voor uniforme uitstraling, van website toten met voertuigen en bedrijfskleding
8. Laat u ondersteunen door een mediabedrijf
9. Werk met ‘reviews’