TV-programma Kassa roept rijschool iQDrive ter verantwoording om slechte reviews

iQDrive reviews

Afgelopen zaterdag besteedde het TV-programma Kassa aandacht aan franchiserijschool iQDrive. In eerste instantie ging het om het (strafbare) kopen van positieve recensies. Maar ook de slechte bereikbaarheid, slechte kwaliteit van lesgeven en de erg lage slagingspercentages kwamen aan bod.

Bedrijfsleider bij iQDrive is De Boer en hij werd aan de tand gevoeld, maar liet zich niet van de wijs brengen. Het kopen van positieve reviews is gestopt, vertelt hij. De slechte bereikbaarheid is verbeterd, hoewel Kassa dat tegenspreekt, getuige de recente recensies.

Slechte kwaliteit van rijlessen

De leerlingen die aan het woord kwamen vertelden over de slechte rijlessen. Een van hen vertelde dat de rijinstructeur de hele tijd belde en buitenlands sprak en alleen met zichzelf bezig was. Een andere vertelde dat hij ondanks een pakket van 20 lessen na 12 lessen op examen mocht (gemiddelde volgens het CBR is 40 rijlessen !) en dat hij zakte. De resterende lessen was hij kwijt. Hij moest er minimaal 8 bijkopen om die 8 lessen te kunnen behouden.

Zeer lage slagingspercentages iQDrive

De Boer kreeg het wel benauwd toen Kassa over de slagingspercentages begon. iQDrive zegt een slagingspercentage te hebben van 65%. Maar dat halen ze in geen enkele regio. Het landelijk percentage bij iQDrive ligt volgens Kassa op slechts 26%. Als je dan weet dat het gemiddelde van alle rijscholen samen op 51% ligt, haalt iQDrive maar net de helft daarvan. Leerlingen zijn dus fors duurder uit door de vele extra lessen die ze moeten kopen.

Geen wonder dat iQDrive met name slechte reviews krijgt.

Het hele item zie je hier terug. Het bijbehorende artikel lees je hier.